25/12/11

Tutorial cara letak scrollbar pada bloglist | CSS



Cara buat scrollbar pada bloglist ni ada 2 cara yang aku tau.. cara pertama ialah menggunakan coding html.. cara yang kedua menggunakan coding css.. dalam tutorial ni mengunakan coding css

mula2 pergi ke desbot---desaign---ada gadget---edit html... jangan tick pada expand widget template...

Kemudian cari code ...

]]></b:skin>

kemudian masukkan code di berikut di atas code yang dicari tadi...

.blog-list-container {height:355px;overflow:auto;}

Contoh :


.blog-list-container {height:355px;overflow:auto;} 

]]></b:skin>

Live demo x ada sebab aku x ada bloglist.. aku x letak bloglist sebab aku terlalu rajin tukar2 template.. setiap kali tukar mesti hilang bloglist tu.. sbb tu la aku mls letak bloglist

Untuk ubah ketinggian bloglist tu.. tukar 355px contoh 455px.. makin besar angka makin tinggi...

Jika anda ada lebih dari 1 bloglist.. rasanya coding css ni akan membuatkan semua bloglist anda mempunyai scrollbar..

Sekian

entri ja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...