19/02/12

Apa itu page source


Kebelakangan ni aku sibuk sikit memindahkan entri2 dari blog ni dan memplagiat entri blog orang ke forum aku ... aku plagiat atas kebenaran owner.. huhuhu..

Tujuan aku pindahkan ke forum adalah sebab pageloading di forum tu memang laju.. jadi kepada sesiapa yang broadband dia dah sampai limit.. boleh la cari tutorial dari blog ni di situ

NOTACODER

Sebenarnya aku mau share pasal page source.. mungkin ada yang tahu dan ada yang tidak tahu apa dia page source tu.. aku pun tidak tahu secara spesifik sebenarnya.. tapi apa yang aku tau macam2 yang anda boleh ambil dari page source tu..

Kalau dulu aku cuma mengambil javascript pada page source tu dan melihat cara susunan code css tapi sekarang aku bertindak jauh lebih melampau.. hahaha

Apa tidak.. pada masa ni aku sudah mampu memplagiat template hanya dengan melihat page source .. hahaha.. kejamnya aku...

Boleh tahan juga kemahiran aku melihat page source.. ekekek..

Berikut aku sertakan screen shot template yang anda perlu bayar sebanyak USD 15 jika anda hendak menggunakannya..(lebih mahal dari beli domain.. huhuhu)


Tu dia.. USD 15,.. memang kena dengan harga,, cantik template ni





ni gambar template tu digunakan pada blog demo template tu...




Tu dia.. lepas aku curi segala2 dari page source template testing owner asal template tu...aku terus pasang pada template aku.. kena edit lagi ... huhuhu.. bukan boleh pakai terus..

Walau apa pun template ni aku tidak akan release untuk kegunaan awam sebab kalau aku release aku dah kacau periuk nasik designer asal tu...

Aku buat ni untuk menguji sejauh mana kemahiran aku membongkar page source,.. hehehe..

Kepada yang masih tidak tahu apa itu page source... sila tekan

CTRL + U

ketika membaca entri ni.. akan keluar satu window.. yang penuh dengan code.. itulah dia page source...

Sekian

15 ulasan:

Unknown berkata...

oo baru tau

Polskahackrew berkata...

@khairul
hehehe ('',)

- berkata...

kih....kih...kih...sy pun br tau...ekekekek

Polskahackrew berkata...

@cik.blogger
hehe,, kena rajin tengok page source kalau nak blajar code.. ('',)

Cik Kay Jue berkata...

wah.. memang cantik..

Tanpa Nama berkata...

esh2 hebat tul ..hihihi

jahajahatable berkata...

banyak lagi kene belajar nih...

Polskahackrew berkata...

@Cik Kay Juea a cantik.. sebab tu berbayar.. huhu

Polskahackrew berkata...

@MaYa MustWanymanada hebak.. baru nak blajar.. huhu

Polskahackrew berkata...

@jahajahatablea a.. sy pun masih banyak lagi nak blajar.. jom blajar bersama ('',)

Niahix_01 berkata...

terbaek lah... hehe...

15 USD tu... xdak duit nak beli... haha...

Polskahackrew berkata...

@wan niahix
betul2,, hehe

rofi berkata...

support here sob....lama ndak berkunjung disini

Unknown berkata...

http://ezawarna-warnakehidupan-etuza.blogspot.com/
tinggalkan jejak follow awak...tq

KamilSalleh berkata...

Oh baru aku tahu begini ya page source, macam code css di template blogspot la....

entri ja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...