23/09/11

Cara mengetahui rupa bentuk widget tanpa install pada blog


Ini adalah cara terbaik untuk melihat rupa widget..kan banyak blog yang menyediakan script widget..tapi ada yang tidak menyediakan live demo..jadi kita tidak tahu macamana rupa widget tu...aku sarankan ada anda menggunakan khidmat dari website W3SCHOOL..iaitu tempat pembelajaran code html online...

Jom tengok cara mengetahui rupa bentuk widget tanpa install pada blog...


masukkan script yang anda hendak lihat....seperti script sembunyikan shoutbox...pada kolum sebelah kiri...
bila dah masukkan script klik pada edit and click me..klik pada gambar jika tidak jelas...


hasilnya anda boleh lihat pada kolum sebelah kanan..macam dalam gambar diatas...


script tu berfungsi seolah2 anda telah pasang pada blog anda...dalam penerangan ini aku masukkan script bersama2 code shoutmix aku..jadi aku boleh chat seperti aku sedang lepak di blog aku....

cara sebegini hanya berkesan untuk script yang jenis pasang siap...script pasang siap ni adalah scipt yang anda pasang dengan cara ADD A GADGET.....kalau script tu jenis script yang perlu ubah setting pada code html..caranya berbeza sedikit...

Sekian terima kasih

Tiada ulasan:

entri ja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...