11/12/11

Tutorial cara letak scroll bar pada popular post CSS


Cara letak scroll bar pada popular post ni menggunakan coding css..aku dapat coding ni semasa bw..tapi coding tu cuma bagi petunjuk saja..kemudian aku pandai tambah maka jadi la tutorial ni.. kalau coding html aku tidak dapat sediakan live demo

tapi kali ni aku sertakan live demo...anda blh tengok sendiri pada popular post tu..



Mula2 pergi ke desbot---desaign---edit html... JANGAN TICK PADA EXPAND WIDGET TEMPLATE..

cari code

]]></b:skin>

Kemudian masukkan code di bawah di atas code yang di cari

.widget .popular-posts {height:300px;overflow:auto;}

CTH..

.widget .popular-posts {height:300px;overflow:auto;}
]]></b:skin>

untuk ubah ketinggian..tukar la 300px tu ikut suka2 hati anda..senangkan..aku buat entri ni pun cuma beberapa minit ja..bermakna memang senang la tu..

Sekian

entri ja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...