16/12/11

Masalah bX-l4u1mh melanda blogger dan cara mengatasinya


Sejak kebelakangan ni masalah ni banyak sering terjadi kepada blogger.. bila anda kena problem mcm ni jangan panik rilek dan tenang..aku kena ni lebih sekali.. mungkin 4 kali klu tidak silap la

Bila anda login kemudian anda pergi ke design.. pada page element(tempat add a gadget)
kalau kluar gambar seperti di bawah.. tenang.. dan ikut panduan yang aku sediakan..








Macam tu la yang keluar..jadi anda tidak boleh kacau setting gadget atau menambah gadget dari page element.. tapi anda boleh kacau setting gadget dari blog ,, untuk tambah gadget masih boleh sebenarnya klu tahu main coding html..('',)

Cara penyelesaiannya senang saja... jika anda pergi ke forum blogger help pun dia akan bagi tau cara ni juga..

Caranya ialah dengan clear cathe,history web browser anda.. samada mozila firefox atau google chrome..
Disini aku akan tunjukkan cara clear history,cache mozilla firefox dan google chrome sahaja.. selain tu x ada sebab aku cuma ada google chrome dan firefox ja..

Cara clear cache,history Mozilla firefox

Pada browser firefox.. tekan CTRL + SHIFT + DEL kemudian akan kluar seperti gambar di bawah..




Kemudian setkan seperti gambar di atas.. tick semuanya, Time range to clear setkan everything... kemudian klik Clear now... kemudian pergi ke dapur buat air lepas tu ajak aku minum...hahaha... selesai masalah...


Cara clear cache,history Google Chrome

cara dia lebih kurang sama macam clear cache,history firefox.. pada browser google chrome tekan CTRL + SHIFT + DEL .  kemudian keluar seperti gambar di bawah



Setkan seperti dalam gambar di atas kemudian klik Clear browsing data. lepas tu pergi ke dapur masak apa yang patut dan jemput aku makan...selesai

Senangkan.. jika gagal.. buat lagi berulang2 kali.. sampai boleh...

Tapi kan page element aku mmg pelik cuba tengok gambar di bawah...



Pelik kan.. mana ada add a gadget... hahaha...


19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wah info yang berguna..bru jerk kena cmni tpi dh okay sebab awk..hehe syg awk(ayat gedik)

Tanpa Nama berkata...

terima kasih...

LURZAN TAZA LIMAJ berkata...

lohhh crew lmbt bg info, kan aku dh godek2 sendiri sampai elok mcm biasa, memula aku pun panic xtau nk buat apa huhuuu....

Polskahackrew berkata...

@NAZRUL AZAT

sori lmbt kluarkan entri ni bro.. x ada orang tanya sbb tu aku x buat..smlm x da buat apa aku buat la entri ni ..huhu..klu kena mslh ni ok lagi.. tp klu kena mslh blog kena remove .. boleh nangis oooo ... huhu..

emylase. berkata...

huhu, ingatkan sy je kena mcm ni
btw, time kasih..
info ni byk mmbantu :)

ratu zuleyqha berkata...

thx bro !! dh boley da (:

amirahyusoff berkata...

Saya pun ada masalah cam ni gak semalam,
tak sangka lepas clear histoy etc..
tu, dah elok balik ;)

Amirah Mior berkata...

Belum tjadi lg.. tp,nnt kalau da tjadi..sy da tau kt mana nk cri jln penyelesaiannya.sy masuk cni cepat2la.. haha ^o^

Polskahackrew berkata...

@Snow White

huhu..ramai yang kena mslh teknikal ni..('',).. ntah psl apa..

Polskahackrew berkata...

@ratu zuleyqha

your welcome

Polskahackrew berkata...

@amirahyusoff

mslh ni simple ja.. tapi ms 1stime kena.. saspen jg..hehehe

Polskahackrew berkata...

@Amirah Mior

ok..hehea

Karya Hati berkata...

penah kne jugak..selalu mmg buat cmtu je...pnh smpi bape bulan xle nk design blog sbb blogger.com xle nk masuk :(

Unknown berkata...

saya juga sering kedapatan kasus seperti itu sob? nice info thanks dah shere

Unknown berkata...

baru kemarin jadi kat akak..
akak malas buat tak tahu je..semalam buka blog tengok2 dah ok..ekekekek

Polskahackrew berkata...

@ChaCha

tu la psl..ntah apa kena ngan blogger.com.. ('',)

Polskahackrew berkata...

@goyang pattah-pattah

your welcome bro..

Polskahackrew berkata...

@diana wah..ok la klu mcm tu..x perlu buat apa2 da ok..('',)

Interiors design berkata...

gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com

entri ja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...