8/12/11

Code Tutorial | CSS Hover


Efek CSS hover ni sangat menarik jika anda faham...blog anda akan jadik fancy dan unik jika anda faham pasal css hover ni di sini aku hanya berikan penerangan untuk pemahaman dan beberapa live demo

Tiada tutorial..bermakna aku tipu la...hahaha.. tutorial ada pada masa akan datang.. aku tunggu feedback..ada orang mau blajar atau nda..('',)

Efek hover ni ialah efek apabila mouse disentuh..biasanya efek ni orang hanya guna untuk a link dan img sahaja...

setiap blog bila anda letakkan mouse pada link tu memang warna link akan berubah...
untuk gambar biasanya kena edit sendiri...



Demo1 letakkan mouse dalam kotak ni..

Demo2 letakkan mouse dalam kotak ni..

Demo3 letakkan mouse dalam kotak ni..


Demo4 letakkan mouse dalam kotak ni..

Demo5 letakkan mouse dalam kotak ni..

apa macham live demo tu..menarik kan.macam2 lagi boleh buat..terpulang kepada tukang edit..sebab aku malas aku bagi yang simple saja..efek yang kaw2 aku buat pada template yang aku release..jadi kepada mereka yang tau edit template boleh la download template tu untuk dikaji

.kalau mau blajar....komen la..lalala...

UPDATED

KLIK SINI KALAU MAU BELAJAR BUAT EFEK NI

SEKIAN

13 ulasan:

~Beb~ berkata...

Hebat! Lagi2 yg corak2 line tuh.. Mcm ur blog b4 this kan? Eurghh gils smart!

Karya Hati berkata...

cam nk guna je..tp tau plak tang mn seduai..hehehe

zakira afina berkata...

waaa..bru taw!tenx ye..

Unknown berkata...

Cantik la..pandai awak buat.. :)

Polskahackrew berkata...

@Cik tikah

('',)

Polskahackrew berkata...

@ChaCha

cara buat senang saja..nnti saya buat tutorial..rajin2 la lepak sini..hehe..thanks sudi singgah

Polskahackrew berkata...

@zakira afina

your welkam..('',)

Polskahackrew berkata...

@DianaAzis

terima kasih..sebenarnay efek ni senang saja..hehe..

gnesop berkata...

nice sharing

Unknown berkata...

ayie suka yg gambar kartun bila sentuh jadi besar tu...buat laa sambungan entry ni...

Polskahackrew berkata...

@sop

thanks singgah bro..

Polskahackrew berkata...

@AYIE ABAS

ok bro..mmg akan ada kesinambungan entri ni..yang ni pengenalan..thanks singgah

Interiors design berkata...

gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com
gmboel.com

entri ja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...