12/10/11

Tutorial cara menambah efek pada code CSS



Menambah efek pada code css adalah mudah...jom pelajari asas menambah efek pada code css...

body {
background:transparent url(http://i195.photobucket.com/albums/z105/dantearaujo/furinhosbg.gif) repeat scroll 0 0;
font-family:helvetica,arial,sans-serif;
font-size:17px;
  }

code di atas adalah code css untuk body...code ni simple saja...untuk tujuan pembelajaran memang sesuai...
dalam tutorial ni aku hanya akan memasukkan beberapa code efek...efek yang aku akan tambah ialah warna tulisan.,,kedudukan text,,hiasan text dan mouse cursor...

body {
background:transparent url(http://i195.photobucket.com/albums/z105/dantearaujo/furinhosbg.gif) repeat scroll 0 0;
color:#fff;

font-family:helvetica,arial,sans-serif;
font-size:17px;
text-align:center;

text-decoration:underline;
cursor:crosshair;

  }
nampakkan code yang aku masukkan ...color:#fff tu untuk warna tulisan...text-align:center untuk membuatkan tulisan berada ditengah2....text-decoration:underline....untuk efek garisan di bawah text...cursor: crosshair...
untuk menukar mouse cursor dari standard ke crosshair(aku pakai efek cursor ni la)

Nota : jika anda buat setting begini pada code css body...efek code css seperti main wrapper dan lain2 akan ikut setting ni secara automatik....jadi kalau nak main2 ngan code css ni pada body tu biar simple setting pada css body.... di atas tu hanya untuk tujuan pembelajaran

Pada masa akan datang aku akan buat entri untuk efek2 css..jadi entri ni untuk panduan....

sekian

Tiada ulasan:

entri ja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...